fredag 23 maj 2008

Snake 2.0 tar över världen

Jag blev nästan avslängd från bussen i morse. När jag gick på sänktes hela fordonet så att det var i jämnhöjd med trottoarkanten och alla passagerade tittade surt på mig och muttrade "Dagens ungdommar".
Och allt pågrund av den tjocka tegelsten som låg i min jackficka och tyngde ner min ena axel så den blev alldeles sned. Men på vägen till skolan upptäckte jag det första, och antagligen enda, bra med den; den hade det otroligt fascinerade spelet Snake. Snake II till & med. Jag blev oerhört populär i skolan när jag kom med min 10 år gamla mobil. Alla ville ju spela Snake.
Okay, att hålla på och styra en orm att ta små svarta pluppar kanske inte låter så himla jätte fantastiskt, men när man väl spelat det blir man helt fast. Det är totalt stört!
Men nu har jag pratat klart om Ormspelet. Man kan inte slösa hur många bokstäver som helst på det, hur kul det än är.
Idag hade vi spanskaprov. Min mamma skulle få rascha på mig om hon visste det, eftersom hon i så fall skulle tro att jag inte har övat. Vilket jag har. Hela Onsdagen och Torsdagskvällen. Jag & Malin kom på diverse smarta plugg metoder som alla innebar hoppa studsmatta. ;D
Jag börjar bli riktigt bra på volter nu. För två veckor sedan kunde jag inte ens göra volt på studsmatta, men det gällde bara att våga och sedan dess har jag inte kunnat sluta. Det är lite som en drog, man får någon sorts kick av att göra volt. En oövervinnerlig känsla av att klara något.
På kvällen, nr jag kommit hem från min Låtsasmoster/Gudmor/Ex-granne/Någonting hade jag en Garnier kväll - Ni vet, "Ta hand om dig". Så hela kroppen är grundligt rengjord & naglarna är filade & tänderna nogrant bortsade & allt sånt där. Hade tänkt att måla varje tånagel i olika färger, men hittade inte burken med allt nagellacket.
Nu är jag bara trött och klockan är långt efter läggdags så jag antar att jag borde sluta skriva ur min själviska synvinkel min uppfattning om världen. Önska mig söta drömmar =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

du skriver allt bra du! :>

Anonym sa...

jag ska börja läsa din blogg :) den är jätteunderhållande ska du veta, :D

Anonym sa...

Snake verkar kul, men jag har typ aldrig spelat det... Bara på vår tv-box, men jag suger på det, så jag är väl inte så bra på snake 2.0 på mobilen heller.
Och din blogg är grym, fortsätt skriva! ;)

//Nea