lördag 24 maj 2008

Eurovision Song Contest


Eurovision Song Contest är deprimerande.
Varenda land ställer upp med liknande objekt; smala, plastikopererade tjejer som skakar på rumpan i blonda Hollywoodlockar och kortkorta klänningar. Och det värsta är ändå att Sverige är likadana. Charlotte Perrelli, visst visst, stor sångröst och allt det där men det är inte mycket som är äkta på den tjejen. Hon är så smal så att händerna ser groteskt stora ut mot de tunna handlederna, för att citera pappa.
Just nu sitter jag i pausen och väntar på resultaten till andra halvan av Europas röster. Och jag har inte direkt höga förväntningar. Pipiga brunetten från Greece har redan fått för många 12- poängare för att jag ska tycka att den här festivalen är kul någonstans. Nu sitter jag mest vid TV:n för att.. Nä, jag har ingen anledning alls att sitta bänkad framför dumburken längre. Jag borde sitta här och skriva på min blogg istället.
Men..
Jag går ändå ner nu. Ses när resultaten kommer. =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

du är så duktig! you go girl, ;D

Anonym sa...

fast jag tycker charlotte är duktig iofs XD men du skriver bra ändå :) /alice

Anonym sa...

Asså, jag tyckte ändå att vi hade en bra låt. Jag ska för fan stämma europa! Hur kunde tex bosnien-hercegovina komma föra oss? Hahah, det är bara sjukt.
Och grekland! Lät som en låt Britney Spears kunde ha sjungit för 10 år sen, hämskt med andra ord!
Ukraina! Behöver jag säga något mer? Det gick endast bra för dem fr att de hade en halv naken tjej som kråmade sig, och några killar som strippade i en galstub. Låten var sämst också.
Ryssland vann bara för att de hade pengar nog att hyra in en pop-stjärn, en cp bra violinist och en konståkare i världsklass, vilket inte ens behövs eftersom han bara åkte på ca en kvadratmeters is -.-

Så, nu är min långa och sura kommentar slut :)