tisdag 27 maj 2008

Hur man inte slösar på Potential

Bilar cirkulerar omkring på båtvarvet och utanför mitt fönster andas sommaren. Så underbara sista veckorna på terminen är. Trots att man bara vrider sig av längtar efter att gå ut i solskenet mitt under spanskalektionen finns det ingen bättre tid på året än denhär.
Såklart, det hade varit fett bättre utan ett maffigt biologiprov och ett lagomkul mattetest, men man kan inte få allt. Jag har inte tränat ett skit på biologin. Har inte ens sagt till mina föräldrar att jag har prov - fast det kan ju bero på att jag inte orkar deras hysteriska manande att "man måste plugga till sina prov även om man tycker det är lätt för det får man cred för senare i livet och alla har det inte gratis Felicia, det måste du faktiskt förstå, och sen vill vi se resultatet på ditt prov och om du fick mindre än 95 % rätt så kommer vi fritera dig långsamt i skorstenen och blah blah blah..".
Döda mig. Jag kvävs. Så istället för att bli bättre och "utnyttja min potential" skiter jag i det. Jag har ungefär.. 30? 40? 50? sidor att läsa men jag har inte öppnat boken. (Snälla någon, skäll på mig!)
När vi ändå snackar om att läsa har jag just läst ut Knappt Lovlig av Katarina Von Bredow. Riktigt bra, om någon nu vill ha en proffesionell bokrecensörs uttalan, men hennes andra är bättre. Åh, det finns nog ingen som har läst Syskonkärlek som inte älskat den. (Utom Malin då, men hon gillar inte sånna böcker. Hon tyckte inte ens att Linas Kvällsbok var bra, och en sak vill jag bara säga: Det är den visst!)
Idag är det niornas bal. Florence syster + kompisar höll på att förbereda sig inför den när jag och Malin följde med henne hem efter skolan. Riktigt proffsiga såg de ut, med balklänning & lockat hår & tjockt med smink och hela köret. Malin och Florence gick omkring i extas och önskade sig en tidsmaskin så att de kunde snabbspola sig till nian så de också skulle få gå på bal. Jag brydde mig inte lika mycket. Har gått omkring och knarkat musik hela dagen och kännt mig allmänt låg. Tur då att Mp3:n (nej, jag har ingen iPod) var fulltankad med massa ny musik, bland annat Duffy & Jason Mraz. Men nu ska jag försöka tvinga mig själv att hämta biologiboken - vilket alla som känner mig vet betyder sitta på msn en stund till. Ses!

1 kommentar:

Anonym sa...

*skäll*

btw, syskonkärlek är bäst :D <33