söndag 10 augusti 2008

Vi drar till Najs tomöra (Swinglish is the shit ju nöw)

Hej hå.
Jag har inget att skriva. Ingenting alls. Det kommer antagligen att vara jättetråkigt att sitta med mig på ett flygplan imorgon för jag har säkert ingenting att prata om heller. Och sen kommer det bli jättetråkigt när jag kommer hem från Nice också för då kommer jag säkert inte ha något att berätta och woops... Där ar det ju! Visste att jag inte hade glömt det. Helt.
Aha, jo, imorgon åker jag till Lé France (Eller alltså.. vad man säger för att.. jag vet inte, me speaking español). Well, let's try min spanska och se ifall någon kanske har pluggat lite mer än jag som kan rätta mig;

Me y Linnea y mi jobbiga familia vivimos.. [nej jag menar voy vas van... vamos heter det!] vamos en Francia mañana. We are going to.. öh... lo pasamos bomba
nej skitsamma!
Vi ska i alla fall till Nice, eller Najs, som man också kan säga. ;) Och planet går riiktigt tidigt imöra så det blir nog inget kul att vakna tidigt.

Just det, Mathilda har varit här nu en vecka och vi har gjort Götet fullständigt. Vi har åkt en massa buss, spanat in emotrappan, ätit glass på tjugo olika ställen (okay, fyra, men det är nästan samma sak), kollat på en massa najsade pocketböcker, hyrt film vid godiskällan & besökt Liseberg.
Och jag har varit duktig. Både uppskjutet och nerskjutet åkte jag, fast Swingsaken kunde de inte tvinga med mig i. Alltså, det är inte så att jag inte vågar åka Uppswinget. Jag hade bara.. ont i foten. Ville liksom inte riskera något ehum...
Men GASTEN gick jag! FYFASIKEN, jag tror aldrig jag har tagit så höga toner i mitt liv förut. Man borde rekomendera operasångerskor att gå Gasten för att träna upp rösten. Jag gick näst sist, och med en annars så kolugnt Mathilda hängande på axlarna, skrikande och skrämt hoppande upp och ner var det inte så lätt. Jag trodde hon skojade bara för att retas med mig, men det visade sig att hon var skiträdd. Jag vågade inte blunda. Vid ett tillfälle höll ett "spöke" på att följa efter mig tills jag blev närapå hysterisk och skrek "DRA ÅT HELVETE, DRA ÅT HELVETE!" man annars var jag inte så psykiskt störd.
Jag köpte dessutom 2 bokar till imorgon. De var ett jäkla flängande på stan tills jag hittade boken som Mat hade rekomenderat; Där regnbågen slutar.
Jag smygläste typ 15 sidor i affären. Sen visste jag att Mathilda har bra boksmak.
Och nu ropar mamma.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! ha det så hima bra där nere! PussPuss

Anonym sa...

Förästen, du fårändra din länk till mej, nya bloggen r ju: monass.blogg.se

Anonym sa...

Saknar dig ;__;

Anonym sa...

Du es muy bueno en español. ^^ Lo pasamos bomba!!! :P hare gött