tisdag 19 augusti 2008

SKOLSTART (trumvirvlar & konfetti & en å annan elefant karavan)

Åh vad roligt att börja skolan igen! Jag har längtat så efter de smutsiga golven, de tidiga helvetesmornarna, alla trevliga lärare och framförallt BETYGEN som kommer vid jul. Shit vad kul det är att vara tillbaka. Jag kommer kasta mig över de nya skolböckerna och lusläsa dem på kvällarna och vid frukostbordet och till och med när jag sitter på toa..

Okay, nu ska vi ha en liten kuggfråga:
Var jag ironisk eller var jag inte?




Hm...




Svårt val..

Jaja, jag ska sluta larva mig. Det är piss att vara tillbaka. Usch. Jag har aldrig varit så här nervös och rädd innan skolstarten before och nu när den är gjord känns det ännu värre. Alla sommarlovsdagar försvann innan jag hann blinka och det känns som om jag inte fick ut någonting av mitt sommarlov.
Förutom möjligtvis ett playstation... men det har jag inte berättat om va? Ojojdå. (Elakt leende.)

Vi fick en ny tjej i klassen idag. Sarah tvingade med henne att äta Ben&Jerry's med oss och en massa annat så jag undrar hur hon klarade sig. Men hon verkar schysst i alla fall. Det är ju bra. :)
Vårt nya schema är 50 % schnajs och 50 % inte schnajs. Men den bra delen är så bra att den obra delen inte räknas. För på fredagarna har vi (håll i er nu)
SOVMORGON till 9.40
2 Lektioner
Lång Lunch & sen Hemkunskap (sluta 14.10)/sluta 11.55 de veckor vi inte har Hemkunskap...
WOHO! Fast vi slutar ju typ.. 3 alla andra dar.. men det säger vi inget om. Jag undrar verkligen hur det kommer bli med basketen. För eftersom den börjar halv 4 så kan det bli problem, med tanke på att det tar en stund att åka till frölunda, byta, och sedan byta om också. Men förra terminen hade vi Peeespektivtanten i bild tills halv 4 och hon gjorde det totalt omöjligt för mig att gå liiiite tidigare så att jag skulle hinna med en buss som gjorde att jag inte missade allt. Aja, det får bli som de blir med det.

1 kommentar:

Anonym sa...

ungefär ett sånt schema har ja haft...konstigt va?:P men tänk att min lilla felicia ska få betyg ojoj:o själv går man ju i ettan... och har och har väldigt smarta klasskamrater;o;O länka till vår blogg plis? puss spana gärna in den med fast den behöver mkt mer arbete..suck och eftersom ja är den tekniska (ja jag) av mej och amanda så får ja fixa det^^ pussar på fjortisen